Facebook Italie down #facebookdown
Che peccato! Hoe moeten onze Faceboookfans zonder Facebook laten weten dat Facebook down is in Italie ;-)
Als er dan toch sprake is van disservizio, niet functioneren, is er eindelijk tijd om eens de cijfers van het internetgebruik van de Italianen op een rijtje te zetten. :-) Wat is het gedrag van de utente italiano, Italiaanse internetgebruiker?
Hoeveel Italianen gebruiken facebook?
In Italie gebruikt 1 op de 2 Italianen facebook, neonati e centenari, babys en honderdjarigen meegeteld. Slechts 73% van de popolazione, bevolking, zit op internet (in Nederland is dat 94%!). Opvallend genoeg is Facebook in Italie niet het meest gebruikte social media network. Dat is nog steeds Youtube. Het is wel een testa a testa, nek aan nek race, dat wel. Nu er sprake is van een interruzione del servizio social, social media storing, zal Youtube de dag wel in zijn voordeel afsluiten.
In Nederland is Facebook overigens nog steeds populairder dan Youtube; het scoort 25% meer bezoek.
Gemiddeld is een Italiaan zo'n 6 uur per dag online, waarvan bijna twee uur op social media. Dat doen ze op verschillende dispositivi, devices. De Italiaan zit gemiddeld twee keer zo lang op social media als achter de o, zo populaire televisione!
Wat doet de Italiaan op zijn smartphone?
61% verstuurt messaggi, berichten
52% bekijkt filmpjes
37% doet een spelletje
23% bankiert online
52% gebruikt maps
Meest bezochte websites in Italie
In 2017 was Google in Italie de meest bezochte website met gemiddeld 14 minuten per bezoek.
Daarna volgen Facebook, Youtube, Amazon en Ebay. Opvallend is dat Wikipedia het wint van Repubblica.it, de meest vooraanstaande krantenwebsite. Repubblica.it wint het op zijn beurt weer van Wikipedia op het gebied van de gebruiksduur.
#Facebookdown, interruzione del servizio social in quasi tutta Italia https://t.co/jmR4CTfTfv
— la Repubblica (@repubblica) 26 september 2018
Bron: Webtek.it
De bron van dit artikel Facebook Italie down #facebookdown was eerder gepubliceerd op: Website van Italie.nl
0 Comments:
Post a Comment
<< Home